Melaka - Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van YO Jong - WaarBenJij.nu Melaka - Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van YO Jong - WaarBenJij.nu

Melaka - Kuala Lumpur

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg YO

22 Maart 2016 | Maleisië, Kuala Lumpur

Voor vandaag hebben we een taxi van het hotel gereserveerd om na het ontbijt naar Melaka Sentral gebracht te worden. Ruim op tijd staan we in de lobby, maar geen taxichauffeur te bekennen. De concierge weet van de afspraak af, want deze benoemt hij. Direct wordt rond gebeld en de tijd verstrijkt. Laat dan een taxi van de hoek van de straat komen en deze opdracht wordt dan ook meteen uitgevoerd. Kort daarna rijdt een taxi voor, die ons wegbrengt. Nadat we op Sentral zijn aangekomen kunnen we een busticket naar Kuala Lumpur kopen. Omdat de bus een kleine vertraging heeft zijn we ruim op tijd (09.00u) om naar KL te vertrekken. Onderweg hebben we enkele regenbuien en ziet het buiten dreigend en drukkend warm uit. We naderen na 2 uur KL en zitten vrijwel direct in een file. Uiteindelijk na 3 uur komen we bij Terminal Bersepadu Selatan (TBS) aan. Hier nemen we de metrolijnen 4 en 5 naar Ampang Park. Dan nog even zoeken naar ons hotel Doubletree by Hilton, dat via het gebouw van JP Morgan is te vinden. Inchecken en naar de 20e verdieping met uitzicht op de stad.
Omdat we op vrijdag de bus naar Taman Negara willen reserveren kunnen we volgens diverse tips het beste bij Han travel terecht. Met metrolijn 5 naar Pasar Seni en bij de reisorganisatie de busreis geboekt. Nu we hier zijn gaan we even in Chinatown rondlopen. Tussen alle drukte komen we opeens 'Drie op reis' met oa Chris Zegers tegen. We hebben een klein praatje met hen en laten enkele foto's van de Neusapen en Orang-oetangs zien waar ze naar vragen. Dan nemen we afscheid en zien de filmbeelden graag tegemoet, maar we moeten wel geduld hebben, want niet eerder dan najaar 2017 vindt de uitzending plaats.
Dan keren we naar het hotel terug en knappen ons ietwat op. We hebben een reservering voor 19.00 uur in de Petronas twintower geboekt en willen daar op tijd aanwezig zijn. Dit tweeling gebouw heeft een hoogte van 452 meter en men is op 1 januari 1992 begonnen met plannen. Het gebouw is op 1 augustus 1999 officiëel geopend en heeft een imposante uitstraling. Degenen die gereserveerd hebben kunnen per tijdseenheid naar de 89e verdieping en rondkijken. Vooraf worden de tickets en personen gecontroleerd. Rugzakken kunnen niet mee. De coördinatie vindt per groep plaats. Wanneer je boven bent heb je een enorm uitzicht over Kuala Lumpur en alles wordt nog mooier wanneer de verlichting gaat branden. In één woord: geweldig.
Na dit bezoek reizen we door naar Chinatown om een hapje te gaan eten: sizzling plate met beef, morning glory (soort stengelgroente), sweet en sour kip en mihoen Singapore.
Dan zijn alle tripjes voor deze dag volbracht en zoeken we de relaxstand in de hotelkamer op en kunnen we het verschrikkelijke nieuws in Brussel volgen.

• 22 Maart 2016 - 21:02

Quirine:

Haha zo komen jullie nog eens bekenden tegen ;)
    Zeker wel lekker gegeten in China town?

• 23 Maart 2016 - 10:33

Linda:

Lieve mensen,
    Wat een prachtige foto's en inlevend verslag wat een hoogte zeg!
    Fijne reis verder.

• 23 Maart 2016 - 13:00

Jeanette Drost:

Bijzonder dat jullie zo ver weg van Nederland nog bekende mensen tegenkomen!Het zou wel leuk zijn als deze ontmoeting ook nog eens op tv komt!

• 23 Maart 2016 - 14:58

Martha De Jong:

Gelukkig hebben jullie geen last van hoogtevrees, ik zou niet mee naar boven zijn gegaan, en met stokjes eten...... zou goed voor wat kilootjes minder zijn ;-) fijne reis verder...

• 23 Maart 2016 - 19:43

Wim:

hi vakantieganers,

zal proberen vandaag wat opgewekter te zijn, het leven gaat toch door en tenslotte zijn jullie op vakantie. Wel een stadsdag vandaag, maar wel leuk en zo netjes! In heel China kom je volgens mij niet zo'n keurige markt tegen, dus compliment voor je foto die best wat uitstraalt in zo'n nette en dus saaie markt. Het hoogtepunt lag dus best wel hoog, met als gevolg dat je in de slag komt met de wetten van het perspectief waarmee je dan plotseling een spannend stel bananen hebt gecreëerd.
    Zou Martha echt denken dat jullie helemaal met de trap zijn gegaan?

En nou die foto van die sizzeling enz. plus die zoetzure kip

gr.wim