Penang – Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van YO Jong - WaarBenJij.nu Penang – Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van YO Jong - WaarBenJij.nu

Penang – Langkawi

Blijf op de hoogte en volg YO

02 April 2016 | Maleisië, Langkawi Islands

Vroeg uit de veren, ontbijten en met de taxi naar de ferry terminal. We wagen de oversteek van Penang naar Langkawi met een ferry, die bijna 3 uur over dit traject vaart. Allereerst de e-ticket omzetten in een boardingkaart en deze moet voordat we bij de ferry instappen weer ingeleverd worden. Op deze manier is er geen controle op welke stoel je hebt toegewezen gekregen. Maar het is niet druk en zo hebben we 4 stoelen voor ons tweeën. Daarna zoeken we het ruime sop op en laten we Penang achter ons. De Andaman Zee is rustig en her en der zien we kleine vissersbootjes hun vangst controleren. Om de tijd te overbruggen wordt een film gestart, maar deze vindt niet iedereen even interessant. Tegen het einde van de vaartocht krijgen we door de smoezelige ramen een redelijk beeld van de eilandengroepen voor het hoofdeiland Langkawi. Ook de aftiteling van de film geeft een vermoedelijk einde weer, maar dan wordt de samenvatting gestart, en nogmaals, en nogmaals tot ongeveer 40 keer.
Dan is het zover: we meren in de plaats Kuah (zuidoostelijk) aan en moeten met een taxi naar de westpunt van het eiland. We worden door een chauffeur aangesproken en komen vrij snel overeen dat hij ons naar het Berjaya resort gaat brengen. Onderweg wordt ontspannen gesproken over het weer en temperatuur, maar we krijgen snel door dat hij niet de juiste richting rijdt, ondanks we hem erop geattendeerd hebben waar we naartoe wilden. En dan komen de opvattingen van de chauffeur aan het licht, oftewel nu probeert hij recht te praten wat fout is gegaan. En uiteraard voor een hogere prijs. We hebben hem nogmaals op zijn fouten gewezen en laten hem in de waan over het afgesproken bedrag. Via de noordelijke weg over het eiland komen we bij het resort aan en geven hem een verhoogd bedrag, maar toch blijft hij sip kijken en rijdt boosaardig weg.
Inchecken en omdat de kamer nog niet gereed is moeten we wachten met een welkomstdrankje. Dan worden we opgehaald en met een shuttlebus naar onze chalet 6104 gebracht. Hier pakken we uit en gaan daarna bij het strand en zwembad liggen chillen.
Laat in de namiddag zoeken we de chalet op en douchen we het zoute water van ons af. Nog even onderuit en dan kunnen we aan het avondbuffet. Er is werkelijk van alles te verkrijgen en we maken daar dankbaar gebruik van. Wanneer we met het avondeten klaar zijn worden we wederom naar de chalet gebracht en sluiten we de avond af.

• 03 April 2016 - 11:22

Linda:

Lieve vrienden,
    Geniet nog even van jullie tijd samen en de prachtige dingen om jullie heen. De laatste week alweer.
    Wat heb ik heerlijk mee kunnen genieten van deze reis. dank voor alle mooie verslagen en foto's. Nu de geur nog (grinnik). Groetjes en houdoeooo
    George en Linda