Langkawi – Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van YO Jong - WaarBenJij.nu Langkawi – Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van YO Jong - WaarBenJij.nu

Langkawi – Singapore

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg YO

07 April 2016 | Singapore, Singapore

Na een 'grab en go' vertrekken we voor het reguliere ontbijt naar het vliegveld, omdat we vandaag van Langkawi met een vroege vlucht van AirAsia (frequentie van 1x per dag) naar Singapore vliegen. Alles loopt volgens plan en stijgen exact op tijd de lucht in om 5 kwartier later op de nieuwe plaats van bestemming te landen. Vanaf Changi Airport kunnen we direct de metro naar Outram Park nemen en dan nog een kleine 10 minuten lopen dan zijn we in het hotel.
Na het inchecken de spullen op onze kamer op de 24e verdieping zetten, hangen, ordenen en drinken. Daarna gaan we op verkenningstocht.
Eerst nabij het hotel en daarna verder richting Chinatown. In Chinatown ervaren we de meeste bezienswaardigheden als bekend en vertrouwd. Maar het is een erg leuke omgeving en we besluiten om hier te blijven eten. In de namiddag vullen we deze afspraak in: vakensreepjes in sojasaus, Chinese spinazie, noodles in Hong Kong stijl, en Tsingtao mag niet ontbreken.
Dan lopen we naar de Clarke Quay, waar aan de oevers van de Singapore rivier vele eetgelegenheden en het bijbehorende vertier is te vinden.
Dan nemen we de metro richting Orchard Road. Aan deze 3 km lange weg staan winkels, shopping malls, en hotels. We lopen deze weg af en nemen de metro terug tot vlakbij het hotel. Een laatste stukje lopen en op de kamer de schoenen uit, want de voeten willen niet meer.
In alle gevallen is het een levendige stad, temeer omdat diverse architectuur door elkaar heen lopen en vele onbenutte ruimten alsnog een bestemming krijgt. Maar ook de infrastructuur wordt aangepast op de toekomstige behoefte, vandaar een uitbreiding van het metronet. Wat je voor onmogelijk acht lijkt in deze stad te kunnen: bijvoorbeeld een Skypark en een 150m zwembad over drie gebouwen heen wat de naam Marina Bay draagt.

• 08 April 2016 - 13:54

Wim:

Hi zwervers,

Na al die omzwervingen toch maar Terug naar de vertrouwde en Vooral luxe wereld met alleys Europe en era an, metro enz. on Dan the Gaan shoppen in: jawel, in Chinatown.
    Heb je het Dan zo gemist, Yvonne?
    Wel dot leer een tafel war ik graagzou aanschuiven, maar goed, een stroopwafel bij de koffie doet het ook goed.
    Die wandeling, Ja die maakt me ditmaal jaloers, de kamer op de 24-ste minder.

Gr. Wim

• 09 April 2016 - 00:08

Linda:

Lieve vrienden,
    Wat n mooie foto's vanuit t vliegtuig en dat zwembad dan. Te gek hoor! Al die bootjes dezelfde kant op liggen. Zo netjes