Singapore - Nederland - Reisverslag uit Singapore, Singapore van YO Jong - WaarBenJij.nu Singapore - Nederland - Reisverslag uit Singapore, Singapore van YO Jong - WaarBenJij.nu

Singapore - Nederland

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg YO

09 April 2016 | Singapore, Singapore

Dankzij de goede bedden en een aangename temperatuur hebben we prima geslapen. We maken ons gereed voor het ontbijtbuffet: we worden naar een tafel begeleid waar we de internationale voedselkeuze ons wel kan gevallen.
Hierna checken we uit en kunnen we de koffers in het hotel laten staan en zelfs op een later tijdstip mogen we gebruik maken van de douchegelegenheden. Maar eerst naar de HiPPo van Singapore (Hop-on en Hop-off); met de boardingkaarten van Singapore Airlines is een korting te bedingen en daar maken we dankbaar gebruik van. 24 uur kunnen we van alle HiPPO lijnen (7) gebruik maken. Kriskras rijden we door de stad en stappen bij de Singapore Flyer (groot rad) op Raffles Avenue uit om vervolgens via de Helix brug over de Marina Bay verder rond de baai te lopen en bij het Fullerton Hotel uit te komen. Hier staat het symbool van het vissersdorp Singapore: Merlion (combinatie van 'zee' en 'leeuw'). Na het verlaten van de baai lopen we richting Bugis Junction om een paar Converse schoenen te scoren en daarin zijn we geslaagd.
Dan stappen we weer op de bus en vervolgen we via een andere lijn onze tour door de stad om uiteindelijk vlakbij Chinatown uit te komen, waar we de oudste tempel van Singapore bekijken: Thian Hock Keng Temple. De geschiedenis van de tempel begon in 1821 voor Chinese immigranten als gebedshuis. In 1839 is door Hokkien Chinesen met de reconstructie begonnen naar de tempel, zoals die nu bestaat.
Hierna keren we naar het hotel terug, om even een duik in het zwembad te nemen en zo iets op te frissen. Voor het avondeten bezoeken we dezelfde eetgelegenheid als gisteren, alleen bestellen we andere gerechten: Sweet en sour pork, broccoli, nasi met garnalen. Het galgenmaal smaakte voortreffelijk en we keren terug naar het hotel om de koffers op te halen en naar het vliegveld te begeven.
Op het vliegveld loopt de procedures van inchecken en controles op rolletjes en hebben zo voldoende tijd om eerst op Changi rond te kijken en dan in een ontspannen hoekje met fauteuilles plaats te nemen. Vlucht SQ324 van Singapore Airlines met eindbestemming Amsterdam vertrekt op tijd (23.55 uur) en komen zaterdagmorgen rond 07.00 uur op Schiphol aan. Koffers van de band en met de auto naar huis bij 15° C en zon, wat voor Nederlandse begrippen een prima temperatuur is. Voor ons is het stevig wennen.

• 10 April 2016 - 16:11

Fam. Veens Henk En Ellen:

Beste Oeds en Yvonne,

We hebben genoten van jullie verslagen en de prachtige foto's.
    Wij wensen jullie een goede reis naar huis en hier in Nederland schijnt volop de zon om jullie welkom te heten!

groetjes Ellen en fam.

• 18 April 2016 - 04:16

Dick Van Der Spek:

..en ik ben ook weer thuis na een NL bezoek, ook hier weer wennen, maar nu met 45 graden. Dank voor de leuke verslagen van jullie reis. Jullie rechtstreeks ik had pech, 2x zelfs, heen vertraging, enorm, uren. Terug 6 uur overstaptijd in BKK, daarom naar de stad gegaan, te lang blijven hangen waardoor ik, god betere het, bijna m'n vlucht naar udon miste door die enorme controle procedures.