Schiphol - Singapore - Kuching - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van YO Jong - WaarBenJij.nu Schiphol - Singapore - Kuching - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van YO Jong - WaarBenJij.nu

Schiphol - Singapore - Kuching

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg YO

15 Maart 2016 | Maleisië, Kuching

Maandagochtend vroeg uit de veren, want om 05.00 uur rijden we vanuit Emmen naar Schiphol. Het blijft een risico of je nu met de auto of trein reist. En warempel t.h.v. Strand Nulde een file en dus oponthoud, echter na een stief kwartiertje konden we weer doorrijden en leek het erop dat we met een groot aantal auto's dezelfde richting uitreden. Gelukkig bleef het tot Schiphol rijden en kwamen we daar voor 08.00 uur aan. Auto geparkeerd en naar de incheckbalie: in zeer korte tijd waren alle handelingen goed verlopen en konden we op ons gemak naar gate G09. We hadden bij onze vorige reis bijna onze vlucht gemist, omdat de incheck toen bijzonder traag verliep. Nu was van vertraging totaal geen sprake.
Met vlucht SQ323 van Singapore Airlines naar Singapore, waar we na ruim 12 uur vliegen aankwamen. Daar even wachten en verder met vlucht MI372 van Silk Air naar Kuching. Maar welke gate? Even vragen: E25. Deze vertrok eveneens op tijd en kwamen we dinsdagochtend onder een warme deken van 27° C op Kuching aan.
Daarna met de taxi naar Hilton en ook daar liep alles op rolletjes. 's Middags een kleine wandeling met foto's gemaakt en onze trip voor morgen geregeld: bij goed weer gaan we de Irawaddy dolfijnen spotten. Niet al teveel later hebben we bij het zwembad heerlijk onder het genot van de zon (hoogste temperatuur was 31° C) gerelaxed.
Het avondeten (ook niet onbelangrijk) is genuttigd onder een ambiance van een groot plein met langs de zijkant kraampjes met etenswaren, en hebben we ons tegoed gedaan aan sweet en sour (kip) met broccoli en Maleisische nasi. Vervolgens een avondwandeling langs de rivier Sungai Sarawak gemaakt en aansluitend hotelwaarts gekeerd.
Na het schrijven van de blog en foto's downloaden zal het bed worden opgezocht. Want van een nachtrust van 4 ½ uur van zondag op maandag en in het vliegtuig 2 uurtjes slaap staan onze ogen op steeltjes.

• 15 Maart 2016 - 19:15

Jeanette Drost:

Hallo vakantiegangers!
    Langs deze weg wil ik jullie een hele fijne vakantie toewensen!
    Via de blog kan ik heerlijk meegenieten van jullie reis.
    Geniet er van!!
    Groet, Jeanette

• 18 Maart 2016 - 16:09

Martha De Jong :

Vandaag jullie reisverslagen gelezen en geniet van de verhalen en foto's, hoop op nog veel meer, geniet er van!!!!