Langkawi 4 – Kabelbaan - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van YO Jong - WaarBenJij.nu Langkawi 4 – Kabelbaan - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van YO Jong - WaarBenJij.nu

Langkawi 4 – Kabelbaan

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg YO

06 April 2016 | Maleisië, Langkawi Islands

Vandaag met de kabelbaan via een tussenstation naar boven op de 2e berg (Mat Cincang) van Langkawi. De 2 uitzichtplatformen kan je lopend bereiken en je krijgt een schitterend beeld voorgeschoteld. Uiteraard moet het weer wel meewerken. In ons geval is het wederom erg warm en de ontstane nevel geeft voor de vergezichten een belemmerend beeld. Na de 2 platformen bezocht te hebben moet je voor de sky-bridge een kaartje kopen. Je hebt twee opties: wandelend of met een een ander soort kabelbaan. We kiezen voor de 10 minuten wandeling.
We komen bij een stalen gebogen brug over een enorme diepte aan en wandelen naar de andere kant waar een platform is gesitueerd. Hier kan je vrijwel geheel Langkawi in ogenschouw nemen.
Na verloop van tijd keren we wandelend terug bij de kabelbaan, die ons naar het tussenstation brengt, en stappen daar uit. Nogmaals kan je van het uitzicht genieten en de nodige foto's worden dan ook gemaakt. Uiteindelijk keren we met de kabelbaan bij het startpunt in het Oriental Village terug en kijken ook daar nog wat rond. Na ruim 2 ½ uur keren we bij onze chalet terug.
Hierna gaan we de middag nuttig bij het zwembad besteden. Regelmatig dompelen we in het water vanwege de heersende hoge temperaturen, zoals de laatste dagen ook het geval was.
Ook deze middag is snel voorbij gegaan en hadden we besloten om de laatste avondmaal (chinees buffet) op Langkawi in het resort te nuttigen. Dit viel helaas tegen: weinig publiek en niet echt chinees eten: oa pak soi, chinese stengelgroente ontbrak, sweet en sour was de kip niet krokant en de dim sum wilde maar niet warm worden. Jammer en niets aan te doen keren we naar onze chalet terug.

• 06 April 2016 - 21:45

Linda:

Wat n enge hoge brug. Prachtige vergezichten. Dank voor alle mooie plaatjes en heel goed reis naar huis voor straks. Welterusten en xx voor jullie beiden.
    Jammer dat t eten niet lekker was. Maar als je chinees eet in China dan is t ergens anders niet net zo lekker

• 07 April 2016 - 09:18

Jeanette Drost:

Voor geen goud krijg je mij op zo'n brug!!! Wat een hoogte! Gelukkig was het wel een stevige, moderne brug! Zo te zien aan de foto's was ook dit uitstapje weer de moeite waard.
    Ik wens jullie een goede vlucht naar Nederland toe. De temperatuur zal wel even wennen zijn. Hoewel het hier ook de goede kant weer op gaat. Groet van Jeanette