Georgetown – Penang Hill - Reisverslag uit Georgetown, Verenigde Staten van YO Jong - WaarBenJij.nu Georgetown – Penang Hill - Reisverslag uit Georgetown, Verenigde Staten van YO Jong - WaarBenJij.nu

Georgetown – Penang Hill

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg YO

01 April 2016 | Verenigde Staten, Georgetown

Na een goede nachtrust en evenzo goed ontbijt, maken we ons gereed voor een dagje naar Penang Hill. Met bus 204 van Komtar busterminal naar Penang Hill via allerlei wijken en over een druk bezochte markt, maar voor RM 2,- per persoon komen we bij de funicular van Penang Hill aan. Met een elektronisch kaartje krijgen we toegang tot dit 'schuine kabeltreintje', die ons binnen 15 minuten naar boven brengt. Bovenaan is het uitzicht belemmerd door de nevel en daarmee is de temperatuur als drukkend te kwalificeren. Na enkele fotoshoots van de Brillangoeren, flora foto's, en de moskee gaan we naar beneden lopen. Het is een 5 km lange verharde weg met steile stukken van 30%, die we moeten nemen. Vrij snel zien we enkele Makaken langs de kant van de weg en ook deze zijn op de gevoelige plaat vastgelegd. Een passerende eekhoorn was helaas niet zo snel te fotograferen. Plotseling na een haarspeldbocht wordt de weg versperd door...., jawel Makaken. Geen vuiltje aan de lucht. Verder lopend onder de huidige weersomstandigheden (temperatuur 36°C en gevoelstemperatuur van 42°C) vergt veel van een mens, waardoor onze drinkvoorraad vrij snel slinkt en de shirts tot op de draad zijn doorweekt. Dan komen we meerdere Makaken op de vangrail tegen, waarvan enkelen het op Yvonne hebben voorzien en in een geschrokken, wegwuivende handbeweging slaagt er één in om onze routekaart te bemachtigen om daarna zo snel mogelijk de boom weer in te klimmen. Tja, als je de weg niet weet, mag je het ook vragen. Of zou deze maffia-aap het kaartlezen willen leren. Oplettend vervolgen we onze voettocht en komen we bij het einde van steile weg aan. In de nabijheid staat bus 10 en kunnen we naar de busterminal nemen. Heerlijk in de geconditioneerde bus bereiken we Georgetown en laten we ons in de stad eruit zetten.
Nadat we een broodje en drinken hebben genomen lopen we naar het hotel terug. Bij aankomst is het 15.00 uur en dus gaan we zwemmen. Wat een belevenissen tot dusver onder erg warme omstandigheden.
Vanavond als afsluiting gaan we chinees eten bij TekSen, een zeer bekend restaurant in het heritage gebied sinds 1965. En inderdaad wat een heerlijkheid: Broccoli, Sweet and sour pork en chicken, witte rijst en een grote Carlsberg. Het is hier een komen en gaan van gasten.