Langkawi 1 - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van YO Jong - WaarBenJij.nu Langkawi 1 - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van YO Jong - WaarBenJij.nu

Langkawi 1

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg YO

03 April 2016 | Maleisië, Langkawi Islands

Eerst uitgeslapen en dan naar het ontbijt a la Landal Greenpark. Vele nationaliteiten zijn in Berjaya neergestreken, maar de mensen uit India vallen in hun gedragingen het meeste op. Ergens willen zitten waar andere mensen zijn toegewezen. Vervolgens pak je het bestek vast mee en begin je ook nog eens op weg naar je volgende zitplaats met eten. Een koffiezetapparaat zodanig mishandelen, omdat je geen geduld hebt, dat deze de geest geeft. Uiteraard zien we ook de taferelen met het eten van gesluierde vrouwen uit Arabië: lapje stof ietwat naar voren en een vork of lepel met voedsel er achteraan.
Na de ontbijt belevenissen en de rugzak op orde gebracht nemen we een taxi naar het Adelaarsplein (Dataran Lang) in Kuah, die we voor RM40,- en 50 minuten later bereiken. Kuah is een vroegere vissersdorp, die door het toerisme flink is ontwikkeld. Het Adelaarsplein, Lagenda Langkawi Dalam Taman en Al-Hana moskee zijn het meest in het oog springende punten.
Op het Adelaarsplein staat een enorme handgemaakte adelaar, die als embleem voor het eiland fungeert. Dan is er een folklore thema park Dalam Taman uit 1996, waar sculptures volgens mythes uitgebeeld staan. Helaas door de slechte moesson is de waterstand enorm laag en het gras, voor zover aanwezig, bruin gekleurd. Dan moet de zomer nog beginnen. In goede tijden zou hier een weelde aan natuurlijke kleuren tentoongesteld worden, maar dat gaat nu niet op. We lopen nog een stuk verder, maar vinden geen bezienswaardigheden meer.
We nemen een taxi van Kuah naar het centrum van Pantai Cenang. Een lange straat met aan weerszijde winkeltjes en we komen veel Engelse toeristen tegen. Na geruime tijd hier rondgekeken te hebben nemen we wederom een taxi naar Berjaya terug en komen we in het chalet is de airco uit, vieze glazen en onvoldoende schone handdoeken zijn aanwezig.
Op de route naar het zwembad even langs de receptie en ons beklag uiten. Na vele uitleggen wordt het incident opgelost en kunnen we lekker gaan zwemmen. Dit doen we tot in de namiddag en keren daarna naar het chalet terug. Inderdaad incident opgelost.
Het avondeten gebruiken we in de Oriental Village: een gemaakt dorp met winkeltjes en huizen en restaurants. Het merendeel is dicht, maar drie restaurants zijn nog open. De reden hiervoor is dat het laagseizoen is. Oke, dan bestellen we een heerlijke maaltijd met nasi en kip, chicken curry en spring rolls. Na het avondeten lopen we door het 'dorp' terug naar het resort. Voor vandaag laten we het hierbij.