Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van YO Jong - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van YO Jong - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg YO

23 Maart 2016 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vandaag hebben we het volgende op het programma:
1) Batu Caves
2) Menara Kuala Lumpur Tower
3) Bukit Bintang
Met lijn 5 naar Kuala Lumpur Sentral om vervolgens met trein 2 in een sukkeldraf naar de Batu Caves (in 1892 ontdekt) te rijden. Deze grottentempel van de Hindoes liggen in de karstrotsen ten noordoosten van KL. Daar komen we in oog met een reusachtig beeld van Hanuman. Bij de entree van de hoofdgrot staat een goudkleurig standbeeld van Lord Murugan: apengeneraal, die aan de zijde van Rama stond. We zullen 272 treden moeten beklimmen om de hoofdgrot te bereiken. Onderweg komen we brutale en agressieve Makaken tegen, die werkelijk alles stelen wat mogelijk is, dus we moeten zeer alert zijn. Bovenaan de trappen is een indrukwekkende opening in de grot, waar diverse tempels en altaren te zien zijn. Diverse rituelen spelen zich ook nu af.
De terugreis is het omgekeerde van de heenreis, maar we stappen eerder uit metro 5 (station Dang Wangi) om de KL Tower (telecommunicatie) te bezoeken. Lopend komen we bij een shuttle bus, die ons bij de ingang van de 421 meter hoge toren brengt. Daar verzilveren we onze ticket en gaan we met de lift naar het 'open dek'. Hier zien we op 276 meter hoogte de skyline van KL zonder glas ertussen. Wat een adembenemend uitzicht. Terug wordt een tussenstop gemaakt om nogmaals van het uitzicht op een iets lagere hoogte te genieten. Dan is ook deze happening tot een einde gekomen en gaan we vanaf de ingang te voet terug naar metrostation Dang Wangi en verder naar ons hotel.
Hier pakken we enkele uurtjes zwembad, totdat het gaat druppelen en het relaxmomentje wordt afgebroken. In de hotelkamer maken we de balans op en gaan we op pad naar Bukit Bintang. Met metro 5 naar Masjid Jamek en metro 3 naar Hang Tuah stappen we over op de monorail (lijn 8) naar Bukit Bentang. Hier komen we in het winkelgebied binnen het centrum van de metropool KL met shopping malls, barretjes, kleine winkeltjes en restaurants. Voor het lokale eten kun je naar Jalan Alor en dat doen we. De eerste eetgelegenheid is meteen raak en we bestellen een aantal gerechten met bijbehorende drinken. Wat smaakt dit goed, na een hele dag in de warmte en veel gezien te hebben. Dan is de tijd rijp om in het hotel terug te trekken en oa de blog bij te werken.

• 23 Maart 2016 - 16:19

Dick Van Der Spek:

Mmoi jullie belevenissen in KL mee te beleven. natuurlijk zoom ik in op de openbaar vervoer stroven. Ik zal het kaartje wat ik van de stad maakte toesturen, Dan heb je nog meer inzicht van de uitgestrektheid van het net. Hebben jullie het mooie oude hoofdstation gezien? Ook een ijkpunt in de stad, toch?
    Alle goeds, Dick en Lek.
    Door bijzondere omstandigheden vertrek ik op 6 april naar nederland.

• 23 Maart 2016 - 20:41

Linda:

Beste vrienden,
    Wat een indrukken geven jullie ons mee via het boeiende verslag en de prachtige foto's.
    Dank daarvoor. Wat een hoogten zoeken jullie op zeg. Bijzonder hoor.
    Lekker smikkelen, beetje luieren bij t zwembad. Genieten maar.
    Lieve groet

Ps
    Hier in Nederland volop discussie over moslims etc Nav de aanslag gisteren in België.
    Wees maar blij dat jullie daar zijn relax!!

• 24 Maart 2016 - 09:33

Dick Van Der Spek:

ik zal een kaartje proberen te plaatsen